var jag tog vägen

Förra onsdagen åkte jag och pappa bil nästan hela långa dagen. Tillslut kom vi fram till Malmköping där farfar bjöd på middag och farbror på sovplats. Där hängde vi någon dag, åkte på utflykter, åt mat och tränade qigong hos min farbors fru. Sen for vi vidare.
Vi hamnade i Linköping i i min systers studentkorridorsrum där vi hade golvpicknick med rökta rökor och rökig whiskey.
Dagen efter sökte vi brunchställen med hennes fjås. Det var fullt mest överallt, men vi fick i oss en (bara helt ok faktiskt) macka iallafall.
Vi promenerade runt i ett soligt Linköping.
Gick till domkyrkan och granskade arkitekturen.
Sedan poff hej så hade jag tagit mig ner till ett vårvarmt Göteborg där jag checkade in hos Erika och Rikard.
Vi tog tåget + spårvagnen till Majorna.
Gick på Bengans, såklart.
Å tittade på kranarna och indieklubbarna.
Det var så vårsoligt och varmt ute och det värmde gött i själen.
Sen hade vi gått typ 15 mil och var trötta i benen.
Alltså kolla vad grööööönt!!
En kväll lagade vi pizza med massa god topping.
Matdöden.
Ok jätteintern grej, men Rikard köpte The Strokes mästerverk iallafall och vi pratade väldigt mycket om det.
Igår var sista dagen på min lilla miniturné och då hängde vi i Lerum hela dagen. Var bl.a på bokaffär och drömde oss tillbaka till Håkan på Ullevi.
Tittade på ankor. Haha, så underhållande.
Och gick ner till sjön. Inte precis samma ställe som där vi satt i somras, men det var ändå lite nostalgihärligt att gå längst samma stråk och titta på samma hus som vi gjorde då.
Vi återupplevde hur det var att vara Erika Twice och fick feeling att ta en bandbild.
Sen var plötsligt klockan mycket och vi hade glömt äta lunch. Istället åkte vi för att handla middag, vilket resulterade i massa fika och godis (+ lite mat också, faktiskt). Ah, sen var det slut på det roliga, jag sa hejdå till världens bästa värdpar, och några timmar senare var jag hemma igen. Tråkigt, men kanske lite skönt. Idag hade jag hoppats på tillfrisknad och träningspigg kropp. Men nä, ska äta godis och titta på film istället. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0