topshop, carlings, monki

1. Måste införskaffa mig en mössa.
2. Måste införskaffa mig en hatt.
3. Koftan. Åh herregud. KOFTAN!♥

2012-08-30

Började skolan. Sa hejdå till Ebba (Frankrike i ett år, galet!). Läxor - för att naturliv är finliv. Imorgon är jag ledig och kunde inte varit nöjdare. Då åker vi till Vålådalen för ledarutbildning igen. Kommer få sitta en buss igen, men stora delar av Taizégänget. Kommer bli sådär töntigt sentimental eftersom varje gång jag blundar och världen inte rör på dig så saknar jag allt detdär. Allt med Frankrike. Därför kommer detta bli så himla, himla bra.
-leggingstorsdag

en måndag då vi inte började skolan

Färgade håret (så sjuuukt nöjd!), fikade med favoriterna, drog till kyrkan för tacos och tjejhäng och avslutade det hela på jordkullen med de tidigare nämnda +- ett antal. Solnedgång, kakor, kyla och mänsklig värme. Så himla fint!

hår

Imorgon ska jag vara hårmodell. Jag har givit bort mitt hår och får inte alls bestämma själv hur det ska bli. Det ska bli spännande. Jo. Skulle bara så hemskt gärna inte bli mörkare i huvet igen efter alla mina attempt till att bleka det några nyanser. Åh, så ytligt.
-Snyggskit

little talks

Kom hem från Frankrike och hamnade i någon sorts dvala. Men sen återuppstod jag och har hunnit med en massor av trevligheter. I onsdags besökte jag staden med Ebba, Moa och Lisa för lite kärt återseende (och lite klädinförskaffning), sedan avslutade jag kvällen hemma hos Sebban med jordgubbspallning, chokladfontän och fina vänner. Igår hann jag med både altanhäng med Lina och fika med ett gäng sköningar från resan. Åkte sedan runt med Alva och letade reda på alla höghus vi kunnde finna för att försöka finna hennes vän. Det gick visst bra, för tillslut var jag hemma. Hörde då av min syster lite också som just nu befinner sig i England på världensbästafestivalLEEDS. Nu väntar jag in tolvslaget och ett samtal då monsters and men spelar. Whoop!
-Här har vi en fashonabel frukost á la Erika, och en rolig bild ifrån Frankrike. Åh. Saknarsaknar!

I like to rendezvous, with you

Vi startade det hela med en 250 mils lång bussresa. (Sebastian är charmig)
Frukostpause i kylan.
Över Öresundsbron - now we are utomlands
Och sedan färja över till Tyskland. (Robin är glad)
Vi kom till Frankrike och handlade baguettefrukost.
Det vi inte visste var att vi väldigt snart skulle vara väldigt less på denna kombination.
Vi tog ett stopp i en mysig fransk stad som jag inte kom ihåg namnet på.
Vi gick runt och utforskade.
Fotograferade en massa fönster och balkonger.
Hittade en mysig marknad.
Sedan fortsatte vi resan och åkte förbi världens mysigaste restaurang.
Vi anlände och började sätta upp våra tält.
Vi tog oss en efterlängtad dusch och utforskade området.
Ett stycke exalterad Matilda och ett stycke cool Anna.
Vi ställde oss i matkön för första gången.
Vi tittade på den vackra solnedgången.
En dag smög vi över till det enorma solrosfältet.
Fina Josefine.
Sedan blev det dags för träningspass.
och dusch.
Vädret var helt underbart.
Vi parkerade oss på favoritbänken mest varje måltid.
En dag fick vi youghurt, då blev det fasligt roligt.
Här har vi Cadole, vår arbetsplats, wää, saknar vår knäppa grupp.
Siesta.
Vi gick bort till tysta dalen, där var det himla fint.
Och så blev det plötsligt dags att packa ihop och åka hem igen. Så himla, himla trist.
En av de bästa veckorna i mitt liv. Kan inte beskriva hur sinnersjukt roligt det har varit där nere. Saknar allt. De lååånga bussresorna, solen, morgonklockorna och att kura ihop sig i sovsäcken i vårt indiantält. Jag saknar att stå i matkö i stekande hetta och tedrickandet efter arbetet. Jag saknar rugbymatcherna, vår östersundbänk för mat, vattenkrig, fotleken, och nutellacrêpes. Jag saknar coca cola cherry, funky chicken, pokerspelande i den 35gradiga skuggan och alla promenader till vattenpumpen. Jag saknar allt som har med vår resa att göra. Ja, jag saknar nog tillochmed de uttjatade låtarna på Oyak, de högljudda italienarna och frukostbaguetterna. Har 100000 bilder till, men här är några utvalda. Åh så himla underbart vi har haft det!

IMORGON ÅKER VI TILL FRANKRIKE!

Säger det igen. IMORGON ÅKER VI TILL FRANKRIKE!

familjen annorlunda

Min andra familj. Mina finaste, underbaraste, bästa vänner. Alla är inte med på bilden, men fan vad jag älskar er allihopa!
-We are family

den långa svarta

Av allt nytt jag har införskaffat mig de senaste veckorna så har vi har ovan en av mina nya favoriter. Med lite tjockare tyg och en längd som först känndes lite för kort för att vara lång, så gillar jag den mer och mer när jag trär på mig den.
Ikväll nalkas middag och bio med favoriterna. Juste, klippte av lite hår också. Lite spontant sådär. Mamma alltså.

picknick

Innomhuspicknick blev till utomhuspicknick då det för en gångs skull visade sig bli lite värme. Det var en himla trevlig kväll som avslutades inne i en hög av massa vänner i soffan och skräckhistorier.

augusti

Flätar hår, kollar alldeles för mycket på glee, sjunger karaoke, sover med min syster och saknar henne redan, diskuterar livet, dricker te, och äter utomhusglass. Ikväll vankas innomhuspicknick. Om en vecka åker vi till bambaram Frankrike. Fan vad jag inte vill börja skolan igen.