när jag jättespontant åkte till Italien

Förra lördagen hoppade jag, utan förväntningar och rätt spontant och oplanerat, på en buss till Arlanda. Mot Italien, vandringar och ostshopping.
När vi kom fram var det regnigt och prognosen visade att hela veckan skulle bli densamma. Det var trist och ma ville fara hem igen. Men en helt okej natts sömn på det och både vädret och humöret var betydligt bättre.
Vi vandrade en massa. Både i staden, skogen och bergen.
Vi gick runt i ett olivträds-konstverk.
Och såg höns (och tupp)! Hahaha, älskar höns, de är roliga!
UR VÄGEN turister!!
Mucho fino utsikt från terassen.
Eller ja, mucho finto överallt!!
Vi åt massamassamassa gelatooooo.
Å handlade lite souvenirer, oljor, ost, sjalar och så.
Sen var veckan plötsligt snart slut, och det blev fredag och midsommar. Vi plockade de få blommor vi kunde finna (orkade leta) och gjorde oss lite sommarfina.
Först kändes det lite deppigt att inte kunna fira en riktig midsommar med västerbottenpaj, lax, jordgubbtårta och nubbe. Men sen hade det ju visst snöat där hemma, och vi hade det inte så pjäkigt vi heller.
Vi skulle ju t.ex. på dop, och jag sjöng en låt till en mycket ostämd och trasig gitarr med hemmagjort capo.
Dessa två alltså! Mmmmmmm så fina! Sen gick det förbi ett akisgäng som trampade sönder mina solglasögon. Slut på kärleken för den dagen. Är överdrivet känslosamt bunden till dessa juuuuu. :'-(((((((((
Så avslutade vi hela resan med att dancebattla till KC & Sunshine Bands "Shake Your Booty" och dansa "små grodorna" runt ett träd innan det var dags att fara hem igen.
Trötta och nötta med träningsvärk i varenda muskel lämnade vi den vackra utsikten och solen. En vecka som blev så himla mycket bättre än förväntat. Jättejättebra faktiskt! 18 timmar senare landade jag i sängen med diverse bakterier och virus som valt att bosätta sig i min kropp. Kul! Nu är jag hemma iallafall. Redo för kyla, jobb, umgänge och kanske någon öl någonstans. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0