om en är hungrig

Nu ska vi laga mat. Himla enkelt, och ännu mer himla gott. Mitt förhållande till parmesanost är mycket kärleksfullt. Godaste jag vet typ. Så ta en god sådan, pinjenötter, salt, vitlök, olivolja och en kruka basilika. Mixa ihop tills det smakar himlen (det är inte svårt).
Sen rullar man ut lite deg på en plåt. Färdiggjord som man köper på typ ica är jättebra (och god!). Nygjord pesto som grund, och så slänger man på det som är gott. Jag tog serranoskinka, tomater och ost. Det ultimata är ju mozarella, men jag hade ingen. 
OBS: man släger på mer ost när pizzan varit inne i ugnen ett tag.
Så skjuts in i ugnen och vänta i 15 minuter. Under tiden marinerar man ruccola i citronsaft och flingsalt, och doppar nå goda bröd/kex i den överblivna peston.
Sen är det klart, och man får bjuda valfri person på middag. En snäll mor till exempel. Ät med mer pesto och massa ruccola. Det är gott A.F.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0