en jul

Så kom julen, på riktigt. Och såhär firas den med släkten Nathanaelsson på gamla gården i Häggenås:
Traditionsenligt så börjar varje jul den 23:e december med sushirullning.
På julaftonsmorgon är det helst massor med snö och många minusgrader. Precis som nu.
Och sooooool.
Jag och pappa går opp på hjälln för att finna inspiration.
Så gör vi någon ful ljusinstallation.
Vi gör oss lite tjusiga(re) och förbereder kruskalas. Jag önskar vegeratiskt julbord och snor ihop lite rödbetsbullar istället för köttbullar
Sen kommer massor av mostrar, kusiner och andra släktingar och vi slår rekord i krus. 23 olika sorter bjöds det på denna gång. x13 personer. Det är huskut mycket krus det.
Viktigt att hinna smita från matsalen i tid för att få bra platser till Kalle Anka.
"Titta vad gott!!" skulle jag sagt om jag åt sill. Fint iallafall med årets nykomlingar: whiskey och mojito.
Hälften av kusinskaran.
Snygg syrra som är hemma igen efter 2 år.
Å en julklappssugen kusin.
Vi skriker ut alla repliker till "Tomten är far till alla barnen", äter fult men gott julgodis och delar ut julklappar. Sen somnar vi någon gång, fyllda av julkänsla och julmat.
Juldagen är lika vacker, och då är vi upptagna med att trängas runt bordet för att vinna i UNO, trängas i köket för att göra en magisk sås till middagen och trängas i vardagsrummet för att rulla hatt med Sun Trip. Mmmm, så himla fin jul. Eller ja, spelar ju som egentligen ingen roll om det är jul eller inte. Tycker bara om att hänga med min fantastiska släkt där på gården. Och det är så vackert där att en blir ju helt stum. På riktigt. Ska nog flytta dit på heltid.

Kommentarer
Postat av: Sandra Lundin

Alltså åh, naturbilderna <3

2015-02-04 @ 19:05:44
URL: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0