instängd, vinyl, glitterstrumpor

Jag sitter instängd. Instängd på mitt rum, dit jag burit in gamla skivspelaren. Där sitter jag tillsammans med tekannan, ritblocket och pappas fantastiska utbud av vinyler. Musik på riktigt. Spelar massor av Beatles. Vänder och vänder på Abbey Road, fram och tillbaka. Plockar fram spännande omslag och utforskar musikhistoria. Pappa, han kan han. Här vill jag sitta, insängd, smutta på mitt te och dra hårstrå efter hårstrå på mina Mick Jagger och Kristian Matsson-porträtt.
Skolan - stör mig inte, TACK!

Kommentarer
Postat av: Cissi Par

Åh va underbart mysigt det låter.

2013-01-14 @ 19:16:45
URL: http://cissipar.blogg.se
Postat av: Lisa

På vilket sätt är vinylskivor mer "riktig" än ex. cd eller spotify? Tycker det är tråkigt när alla kategorieserar efter vad som är inne och "coolt". Glöm inte att det finns mer än mainstream vs hipster (mainstream dem också!).

Svar: Jag syftar mer på musiken i sig, skivorna jag lyssnar på. Det tilltalar mig mer än topplistan på spotify. Finns fruktansvärt bra musik nu för tiden också, men jag har en förkärlek till 60-70 talets musik, och mycket av denna musik inte finns på spotify heller.Men också det faktum att kvalitén på vinyler inte går att jämföra med kassa mp3 filer eller spotify. Ljudet är betydligt mer levande och fylligt, mycket bättre mastrat, och jag älskar småknastrandet som uppstår mellan spåren. Tycker hela känslan med att lyssna på vinyl är fantastisk. Och det ÄR mysigt att gå och vända på plattorna var 15:e minut.
Erika Nathanaelsson

2013-01-17 @ 13:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0