att övervinna koldioxidförgiftning

Igår tog jag, Sara, Josefine och Matilda en väldigt impulsiv tripp till Häggenås. Vi lagade tacos och införde telefonförbud. Det gick dåligt!
Kul vid matbordet var det iallafall.
Vi trotsade risken att bli koldioxidförgiftade och parkerade oss framför elden.
Så höll Matilda högläsning medans vi låg på golvet, drack te och åt fruktsallad.
Morgonen därpå tog jag mig med fölket ut för att visa alla ägor.
Vi fann en massa mjölkkannor.
Josefine i stallet. Bättre än mig på att berätta om vad vi såg.
Sen så vandrade vi vidare.
Köar för att komma in till nästa spännande ställe.
Där vi hämtade spärsken.
Sen blev det dags att pölsa!
Sara pausade och gjorde en snöängel.
Här konstaterar Josefine att detta är UNDERBART!
Vi pausade igen. Att pölsa i snön är ett mycket energikrävande arbete!
Och så ett ställe till.
Sen gick vi in igen och hade ett riktigt kafferep á la Häggenås.
Josefine och Sara checkar lajksen på insta.
Sen åt vi mat och fick paltkoma. Och så for vi hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0