saker jag gör istället för att ta hand om min kropp

Hej jag är sjuk. Fortfarande. Som vanligt. 
Eftersom det är för tråkigt att säga nej till saker så envisas jag med att tro att jag mår helt ok och tackar ja till inbjudningar hit och dit.
Jag är lite krasslig, men ska ju få jobba med Moa, och då kan en ju inte säga nej! Får vila ikväll. Nämen det är ju Musik Direkt-final. Mmmm, kan vila imorgon kanske...
(Tror att) jag börjar förstå att sjukdommar inte är att leka med och trycker i mig vitlök och ingefära. En dag hittar jag ut till framsidan och sitter i solen en stund. D-vitamin ska vara bra.
En liten tripp till Åre va? Ja vi hade ju faktiskt ett uppdrag att genomföra.
Lunch och brunch. Alla vet att mat är min stösta svaghet.
Kan du jobba? Jamen abslout. Varför inte slänga in 2 pass, jag kan åka till Lit och servera 85 personer, diskmasinen fungerar ju inte med det är lungt, oj nu har jag visst jobbat 9 timmar och bara behövt sätta mig ner 5 gånger pga svimfärdighet. Sväng in här Moa, jag är hungrig.
Var det någon som sa fest? Jag borde ta en powenap men kommer hellre tidigt (tidigare än alla andra) pga hatar att vara sen. Men jag är nog bara med på förfesten, stannar nog en liten stund, hänger nog inte med på krogen iallafall, okej men bara en liten stund, ok nu stänger de visst. Och sen fryser jag ihjäl ute innan skjutsen kommer och måste linda in mig i 6 lager för att inte skaka mig till sömns. Everything hurts and I'm dying.
 
Dagen efter, ligger stilla i samma ställning mest hela dagen eftersom influensavirus och anspänningar värker sönder kroppen min. Dagen efter samma sak. Idag kan jag lyfta på kroppen och stäcka mig efter datorn. Ibland är det kanske värt att säga nej också och lyssna på kroppen istället. Men det är inte lika kul, ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0