så som dagar aldrig ser ut annars

I onsdags kom jag till solen och grönskan, min favorit-luftmadrass-sovplats och det (o)härliga studentkorridorsköket, Linköping och min syster. Här pågick den omtalade studentorkesterfestivalen med roliga jippon och happenings, massa konserter och en hel del 20kronors-öl.
Med bara några få detaljer och oklart planerande så såg min fredag ut mest såhär. Öldrickande och spionerande i buskar. Detta av ytterst hemliga anledningar, främst för min syster eftersom det bl.a. var henne vi spionerade på.
HIPP HURRA, de klarade av dagen och vi firade med traditionsenliga sånger och hetslekar. Sen efter alldeles för många timmars aktivitet (och ölande) sa vi tack o hej till denna fantastiskt roliga och knäppa dag.
Dagen därpå var vi orimligt pigga med tanke på vad gårdagen hade bjudit på. Härligt! Då tog vi oss in till torget för att titta på kårtegen.
Clara anslöt då det var dags att starta igång dagen med en megakul fulvinsrunda.
Sen tittade vi när min syster, som typ sysslar med allt en kan göra där nere, och resten av ölhäfvarna bjöd på show.
Sen gick vi på sittning, mellanfester och andra tokerier. Hade för kul för att ta några bilder överhuvudtaget nästan. Men summan av allt är att studentlivet är det roligaste som finns, och nu måste jag flytta hit. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0