från en brunchmissbrukande cirkusmusiker

Tjena och hej!
Sist vi hördes så befann jag mig uppe i fjällen och levde livet. Slog rekord i att se snäll ut på bild (se vänster) och sedan flirta med classic repliken "det är fan inte kaffe" kring min mintuspetsade kopp choklad (se höger).
Min syster befann sig även hon i de norra delarna och passade på att glömma sin studentbudget för ett tag och övertala familjen till brunch. Det krävdes ingen större övertalning, och jag konstaterade att jag på sistonde har snittat 1½ brunch i veckan.
Detta förutom mina helt normala vardagsfrukostar annars. Bra grej att ha fruktplanka på jobbet och få ta med sig resterna hem.
Nu syns det ju inte så värst, men utsikten just nu i hela Östersund är ju bara mmmmmmmm.
En kväll var jag på cirkusen med Moa. Främst för att ha möte kring vårens föreställning (kan härmed titulera mig som cirkusmusiker, wow!), och sedan för att få en kurs i sling. Också wow. Så kuuuuul.
Mycket illamåendes och huvuddunkande efter allt snurrande och upponerhängande så åkte jag hem till Bella där flera fina ansikten visade sig. Amanda på besök från Gotland och hela Adrians samlade igen. Vi diskuterade livshändelser och såg på gamla filmer och klipp vi både skäms och är lite stolta över. Mest skäms. Sen vart vi sentimentala över gamla tider och så var det dags att fara hem. Jag fick en present av Bella<333 i form av turkaffe. Tips för att vinna mitt hjärta: ge mig en present.
Eller nä, egentligen behöver du bara vara snäll och kul. Gillar snälla och kuliga människor.
Igår efter en lång jobbdag tog jag med mig de glutenfria fikaresterna som ingen åt och liftade med Moa hem till Lisa på Rödön. Hon har finbesök från Tyskland och hur kontrar en inte det bättre då än med finbesök från stan. Vi åt smält glass och låg på köksgolvet. Så som en alltid gör hos Lisa. Och så tog vi fula bilder, å denna tar hem förstapriset x 1000. Mycken kul kväll. 
 
Ikväll ska också bli kul för då ska jag dricka öl och dansa utforskande popdans till Systraskap. Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0