det var påsk

I torsdags blev jag upplockad från jobbet och transporterad till en betydligt mer avslappnad och härlig plats. Fjällen. Fjällen under påskhelgen, topp 10 i favoritgrejer. Solsken, skoterturer och utomhusmatlagning. Husvagnsträngsel och aldrig någonsin slut på mat. Mmmmmmmmm.
Viktigt på påsk är att måla ägg, såklart. Men gu, tar alldeles för lång tid för en morgonhungrig jänta så mitt blev bara halvfärdigt. Då visade mamma hur en målar ett ägg snabbt. Pappa gjode en ordvits. Höhö.
Påskvädret visade sig från sin bästa sida. Klarblått, steksol och vindstilla. 
Perfekt för att ta skotrarna upp på fjället och gräva ner sig. Gärna med sina töntiga kusiner.
Å mackjärnen i högsta hugg.
Föfan vad bra en har det ibland ändå.
Vi delar upp cocktail-uppdragen och jag hade planerat tomatdrömmen. Synd att typ alla tycker att Bloody Mary är äckligt, förstår inte dem?? Jaja, det spar på disken.
Alltså, lev frilufslivet. Bästa som finns!
Särskilt om det innehåller nygrillade våfflor!!
Och så går dagarna. Sen kom stormen och blåste nästan iväg oss. Eller ja, det gjorde den kanske. För nu är jag hemma igen. Happ. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0