vad var väl en bal på slottet?

WOW. Igår var det bal, och jag fick äran att ha dehär fina personerna hemma hos mig för att skåla i bubbel, ivrigt knapra på chips och sista minuten-rädda klänningar och skavsår.
Kan vi också tala om obekvämligheten i att klä sig såhär? "Ge mig ett par svarta stuprörsjeans och en toffs" tänkte jag. Men skare va så skare. Å trots att min klänning var typ 400 bröstkupor för stor, så var den annars rätt dansvänlig asså.
Vi trycker ihop oss i en skåpbil och anländer till Gamla teatern med Shoreline som soundtrack. Bästa jag gjort i mitt liv, typ, serri. Papparazzis attackerar och så ska en visst se lite glad och härlig ut.
"Snälla kan vi få spexa lite iallafall??". 
Tycker mycket om enhär!
Så släpps vi in, glasen fylls, maten slukas, tal hålls och efter en och annan allsång och dum idé så sitter jag, Johan och Sebban plötsligt backstage..??
För att sen ba ta över scenen och få publiken att vråla med till Jumpin' Jack Flash. Hahahaaha alltså vilka är vi?? Älskar oss iallafall!!
Här förklarar jag för Egil hur FANTASTISKT hans tal till kvinnan var och ger honom värdiga 9/10 PK-poäng.
Sen följs kvällen av diverse konstigheter och fantastiska aktiviteter. Alla var så otroligt peppade och glada och roliga oba "detta är så sjuuuuuukt!!". Drinkar sveptes, allsång hölls, studenkatalogsbilder togs och promenader promenerades. Det var säkerhetsnålar som inte ville sitta på plats, klänningar som trampades sönder och skor som slängdes iväg pga smärta. Men det gjorde ju ingenting. För vem bryr sig om klänningen sitter bra eller inte när en dansar barfota med massa världsfina personer till YMCA och andra dängor? Ingen. Istället är det mest bara ren och skär lycka som glänser i allas ögon. För vi ska ta studenten, vi ska ta studenten, vi ska ta studenteeeeen, fyfan vad vi är bra!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad fina alla är! Och WOW vilken klänning bruden på sista bilderna har!! Kan knappt bärga mig till vår bal om ett par veckor!

2014-05-15 @ 19:26:31
URL: http://eliinvictoria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0