2012

Januari var rätt så ohändelserikt. Vi var på ett sista läger och sen konfirmerade sig våra 97:or. Åt sen nyårsmiddag med min familj och mös, mös, mös.
 
Under februari hann jag med allt ifrån födelsedagsfiranden till secondhandshopping. Vi besökte vinterstaden och Amazozo, köpte en massa musik direkt biljetter och dansade på I-festen. Och så hade jag, Josefine och Matilda tekväll och drack 400 liter te.
 
Mars kom och vi hade en heldag i badhusparken. Jag åkte till Sundsvall med Lina, och så kollade vi massa fina spelningar, däribland musik direkt finalen.
 
Det blev april och våren började smyga fram. Jag spenderade en helg i Persåsen, och en helg på läger. Det var påsk och jag målade ett ägg på ett ägg. Kul. Gled (bildligt talat) runt, och bakade macarones.
 
Maj bjöd på värme. Vi par på ledarläger och körde felkonstruerade bilar, var på café och hade årets första grillkväll. Spenderade en helg på Rödön hemma hos Lisa där vi kollade på mellooooo och Loreen, mös med lamm och fick årets första bränna. En dag hittade vi en hoppborg och en annan fotograferade jag på studentbalen.
 
Juni = sommarlov. Jag fotograferade mera studentbilder, hade grillkväll med klassen och hade bästa sommarjobbet med bästa konfagruppen. Vi var i Matildas stuga och åkte till Stockholm med konfan, BRA jobb! hehehee.
 
Juni bjöd på konfirmation, Storsjöcupen, massa grillkvällar och långsemester med familjen. Det var yran och vi dansade ensamma inne på silent disco, fick en heliumballong, träffade Kristian Anttila OCH Markus Krunegård. Två av de många månger jag dog under de dagarna, tillsammans med The Hives grymma spelning, Patti Smiths "Because the night" och 1000 andra fantastiska spelningar och händelser.
 
Augusti, åh augusti. Vi picknickade en massa och taggade inför vår frankrikeresa. Denna resa alltså. Bästa sällskapet! Årangänget! Seriöst, hur gick det till innan vi mötte dessa fantastiska männsikor??? Har sagt det 1000000 gånger, men det var SÅ JÄVLA BRA! Finns inte så mycket mer att säga än att det var den bästa veckan i mitt liv.♥
 
September var mest bara jobbig. Att lämna det perfekta och drömliknande livet och återvända till en ångestfylld vardag, skola och ingenting. Men livet bjöd ändå på sina små stunder. Firade min födelsedag med de bästa människorna på jorden, badade badtunna, kollade på cirkus och var väldigt mycket hipser tillsammans med Josefine. Sen flyttade min syster till USA och bläääähh, saknar henne så mycket!!!
 
Oktober var bra och jag försökte sysselsätta mig hela tiden. För att undvika skolan kanske. Tappade iallafall bort mig i Ås tillsammans med Erika och Josefine innnan Robin kom med moppen och räddade oss. Vi hade klädbytardag med Peaceworks, pizzakväll med klassen och läger med konfan. Jag tecknade en massa, det snöade och det var fint.
 
I november blev det plötsligt varmt igen och jag ~*carpe diade*~ med Josefine. Vi hade halloweenfest med klassen och åkte på mer läger. Vi hade vår första konsert med ensamblen och det var så fruktansvärt, vansinnigt, fantastiskt roligt!
 
December, första advents-läger, massa julmys, julmarknad och så hade vi konsert igen. Jag bakade ett pepparkakshus, firade jul med släkten och tog skoterkort med Rebecca.
 
2012. Året vi överlevde domedagen. Året då Obama segrade, Sandy härjade och en snubbe hoppade fallskärm från rymden. Hunger Games, Bond, Batman och Twilight, OS och Sverige var bäst på melodi. Året då Kony och SD blev känd på film. Året då alla dansade Gagnam style och hela världen ba yoloade. Nu väntar 2013. Tvåtusentretton. Det klingar bra. Så låt oss hoppas att det även så blir.

Kommentarer
Postat av: Amanda Dahl

ett sådant fint och kult år du verkar ha haft! ^^

2013-01-07 @ 19:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0