internationell

Jag fick en fråga. Om gymnasiet. Jag tänkte berätta. Några ska ju söka snart.

Jag går Natur Internationell. Allt på engelska. Är tanken. Men vi har både svenska och engelska böcker. Vi har genomgångar på engelska. Och arbetar mest på svenska. Så att vi förstår. Våra lärare är jättebra. Och roliga.
Efter våran första lektion var jag chockad. Jag trodde att det skulle vara betydligt svårare än det var. Det enda var att man lyssnade mycket noggrannare. Man vände sig otroligt snabbt. Inga problem alls. Det "svåraste" skulle vara samhällen där vi pratar mest egelska och det är många nya ord. Men det är absolut inte ett problem med egelskan. Det är bara roligt. Att det är lite annorlunda ifrån det "vanliga". Så funderar ni på internationell så skulle jag rekomendera det. Inte nog att vi har utbyte med en engelsk skola i trean. Då vi åker dit en vecka och bor där. Och sen kommer dom hit. Jag trivs iallafall hur bra som hellst. Med lärarna, klassen och lektionerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0